Oppgaveoppgaveoppgave

March 16, 2006

Formålet

Filed under: Uncategorized — siljesols @ 2:31 pm

Jeg tenkte det var på tide å klargjøre litt mer om oppgavens problemstilling og formål. I denne oppgaven ønsker jeg å finne ut mer om fenomenet blogging, hva det er, hvem som bruker det og hvordan det brukes. Jeg vil videre se på hvordan bibliotekene i Skandinavia bruker blogger og hvilke muligheter bloggen kan tilføre til biblioteket. Når jeg snakker om muligheter mener jeg både de mulighetene som allerede blir utnyttet, de som kan utnyttes bedre og de som ikke utnyttes i det hele tatt. Formålet med dette er å finne ut om bloggen kan tilføre noe ekstra til biblioteket, gjøre biblioteket bedre på noen måte både for brukeren og bibliotekaren. Hvis den kan det er det viktig å finne ut hvordan man best mulig kan utnytte de mulighetene man har med et verktøy som både er gratis, lett å bruke og er et medium hvor man kan nå mange og kanskje nye brukergrupper. Med positive resultater håper jeg at denne oppgaven kan bli en oppskrift og en oppfordring til bruk av blogger i bibliotek 

 

2 Comments »

  1. Det avholdes et debattmøte om blogger arrangert av organisasjonen Fritt Ord i kveld. Kanskje det er noe for deg?

    http://www.fritt-ord.no/artikkel.asp?AId=174&MId1=2&Back=1

    Comment by Helge Risvand — March 20, 2006 @ 9:45 am | Reply

  2. Takk for tipset. Jeg hadde desverre ikke muligheten til å gå, men hvis noen som har vært der har lyst til å gi et kort referat er dere hjertelig velkommen.

    Comment by Silje — March 21, 2006 @ 1:30 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

